"Vi lever vårt liv framlänges, men vi förstår det baklänges"

torsdag 7 maj 2015

Karta över Middle Earth

Den här karta när egentligen inte "min". Jag hade en idé om att ta någon redan existerande karta och förbättra / förstärka / förstora den, så att vi som har dålig syn kanske kunde se lite bättre vad den föreställer.

Ett hästjobb, hur man än vänder och vrider på det.

(All heder åt de som gjort de original-kartor som finns på nätet. Jag har klippt och klistrat från ett antal kartor där ute för att få ihop en som jag tycker bra variant. Min version har inget som helst kommersiellt intresse, utan är endast skapad som ett alternativ, ett kanske mer tillgängligt sådant, för synskadade personer.)

Kartan är stor, väldigt stor, men det är syftet. Den är 7500x6668 pixlar, vilket är cirka 95x84 centimeter.

Middle Earth, at the end of the third age.
Den här kartan är faktiskt ännu större (men den versionen kunde inte laddas upp). Det är den färdiga kartan som jag sedan skrev ut och nu har satt upp på väggen. Som ni kan se lade jag runorna utanför själva kartan och det blev bättre.

Den färdiga kartan blev cirka 10.000x10.000 pixlar. 15 A4 ark i tre rader med fem i varje...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar